Från 1 till 9

Ikväll har jag jobbat från 17-23, och detta är vad som står på schemat denna och nästkommande vecka. Sedan idag gick jag från att ha ett jobbpass till nio stycken. Kunde varit fjorton, men det är en hel del födelsedagsfiranden nästa vecka (inklusive mitt egna). Men jag behöver det verkligen om jag ska ha råd med alla resor jag planerar. Paris är ett måste så det hårda slitet kommer löna sig (inte minst i form av dricks which I love). Pp tal om dricks tog jag ett lyckopiller genom att hämta min fina drickspåse idag och tanken av att jag kommer få extraknäck de kommande nio passen gör mig ännu lyckligare.

Idag var det iallafall extra intressant på jobbet då det blev strömavbrott vid 18-tiden (?). Det varade ju i typ 30-40 minuter också, och ingenting fungerade. Gästerna kunde varken betala eller få sin mat och alla datorer lade av. Väldigt underligt att helt plötsligt vara utan musik och höra gästernas mummel, att endast ha mysbelysning i form av ljus samt några "nödlampor och att stå vid dörren till toaletten och lysa med ficklampa för gästerna. För övrigt kändes passet oerhört långt... Den sista timmen fanns det inte överdrivet mycket att göra, även om det alltid finns något. Nog om det, nu ska jag äntligen soooova, det är mycket behövligt.

Godnatt och bisous /J

Kategori: Allmänt, Diary; Taggar: hard rock café, hrc, jobb, work;
Kommentera inlägget här: